Strony

czwartek, 21 sierpnia 2014

FILTH ( 2013 )












Gatunek - dramat, komedia
Produkcja - Wielka Brytania
Rok - 2013
Scenariusz - John S.Baird
Reżyseria - John S.Baird








Chory policjant, narkoman, manipuluje wszystkimi dokoła, toruje sobie drogę do awansu, dzięki któremu może odzyskać żonę i córkę .../FILMWEB/



Rewelacyjna adaptacja powieści Irvine Welsh "Ohyda".
Mimo wielu kontrowersji jakie budzi obraz oglądałam go jak zauroczona - genialna wręcz rola Jamesa McAvoya, drastyczne i bardzo realistyczne sceny przemocy, seksu dodają filmowi niepowtarzalności :)

Historia, gra aktorska, cała oprawa filmu z muzyką na czele i wszechobecna ohyda powodują,że film pochłania widza wzbudzając niezapomniany dreszczyk emocji.
Do tego należy dodać dużą dawkę specyficznego humoru i grozy co dało w rezultacie wyśmienitą mieszankę.
Film nie jest ani przez chwilę monotonny i nużący - każda scena, każdy kadr idealnie dopracowane.

Polecam film wszystkim, których nie przeraża momentami drastyczne ale "rasowe" połączenie komedii i dramatu :)
Gwarantowana super zabawa - wesoła a jednocześnie dramatyczna i zero nudy!!!


A nota...Zaszaleję - 9/10


Odnośnik do Filmweb FILTH



3 komentarze:

  1. czyli kolejny głos, który sprawia, że czuję się w mniejszości...

    mi oglądało się 'Filth' źle, a wulgarne i obrzydliwe sceny stanowiły niewielką część problemu. dla mnie to kolejny przykład filmu, gdzie uznano, że przypięcie bohaterowi łatki narkomana/choroby psychicznej sprawi, że wszystko można - dla mnie całość zbyt chaotyczna, a wiele scen to jedynie przerost formy nad treścią, nie wnoszący nic do fabuły za to mający wywrzeć efekt na widzu. film oglądałam już kilka miesięcy temu, stąd nie jestem w stanie z pamięci poprzeć się konkretnymi przykładami - takie zostało we mnie wrażenie.

    ode mnie dostał 5/10, bo nie można mu odmówić kilku mocnych stron, z rolą McAvoya na czele :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Film powstał na podstawie powieści więc myślę ,że zachowania bohatera, jego postawa, nałogi , choroba to elementy, które znalazły się także w pierwowzorze ( szczerze mówiąc książki nie czytałam ale ..sięgnę kiedyś ;) ) .
    Faktycznie jedną z najmocniejszych stron jest rola McAvoya ( dodałabym jeszcze dialogi i muzykę ;) )
    A całość no cóż różnie oceniamy bo przecież jesteśmy różni i dobrze,że nie podoba Nam się to samo .
    Czujesz się w mniejszości ? A jak miałam się czuć JA oceniając wielki film, okrzyczany, nagradzany "Zniewolony , 12 years a slave " na .... 5/10 :)
    Byłam zawiedziona i koniec, niezależnie od opinii innych

    OdpowiedzUsuń