Strony

wtorek, 2 września 2014

NIEBO ISTNIEJE NAPRAWDĘ ( 2014 )

                                                               









Gatunek - dramat
Kraj - USA
Rok - 2014
Reżyseria - Randall Wallace
Scenariusz - Randall Wallace, Chris Parker






Historia chłopca, który podczas operacji znalazł się na granicy życia i śmierci.Po powrocie do życia opowiada niewiarygodną historię o swojej wędrówce do Nieba.


Film jest ekranizacją autobiograficznej powieści Toddo Burpo - pastora.
Spodziewałam się czegoś wielkiego po tym filmie - głębokich wzruszeń, niezapomnianych emocji a otrzymałam ...przeciętny obraz,sentymentalny i pastelowy do granic możliwości.
Motyw wiary i dylematy z nią związane, refleksje na tematy życia i życia po śmierci to główne wątki przewijające się przez cały film.To film na wskroś religijny.
Dla mnie , niestety zbyt kiczowaty, czasami naiwny i moralizatorski.Prosty w formie i przekazie.Brakowało mi jakiejś tajemniczości, jakiś dylematów, które pozostały by po obejrzeniu filmu.
Patos, dobro i prostota nie przemówiły do mnie tak jak tego oczekiwałam.

Zabrakło zdecydowanie siły przekonywania ot taka prosta ale przyjemna przypowieść - idealna na lekcje religii.
Urzekł mnie natomiast młodziutki Connor Corum - chłopczyk zagrał bardzo naturalnie, spokojnie i ciepło.Był jedynym magnesem, dla którego obejrzałam ten film do końca.


A całość ? Cóż, niestety dla mnie była to strata czasu...
Stąd ocena  4/10



Odnośnik do Filmweb - NIEBO ISTNIEJE NAPRAWDĘ



2 komentarze:

  1. I właśnie tego obawiałam się w tym filmie, że będzie kiczowato i sentymentalnie:/ dzięki Twojej recce już wiem, że się nie myliłam i odpuszczam. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ależ proszę :) Tylko pamiętaj, że to są moje odczucia ...bywają i inne - zupełnie przeciwstawne. Niestety ja tak odebrałam właśnie ten film mimo,że nie jestem ateistką

      Usuń