Strony

poniedziałek, 29 grudnia 2014

I ORIGINS (2014)

8/10




Gatunek - dramat,sci-fi
Produkcja - USA
Rok - 2014
Reżyseria - Mike Cahill
Scenariusz - Mike Cahill



Biolog oraz jego asystent natrafiają na dowód,który może zmienić społeczeństwo i zaprzeczyć istnieniu Boga. /Stopklatka/

Urzekł mnie ten film.To piękna historia o miłości i tym co wydaje się nielogiczne i jest nienamacalne : teoria ewolucji w zderzeniu z wiarą,materia w zderzeniu z duszą,śmierć w zderzeniu z reinkarnacją...
Przecudny metafizyczny film z idealną ścieżką dźwiękową i cudownymi zdjęciami.
Daje do myślenia.Bardzo dobrze ukazuje czysto naukowe podejście do życia oraz to bardziej uduchowione,religijne.

A aktorstwo ? Nie ślinię się na widok Michaela Pitta i jego rzekomo całuśnych ust ale muszę przyznać,że w "Początku" sprawdził się aktorsko, chociaż nie jemu należą się największe brawa.To Brit Marling grająca Karen - pasjonatkę nauki popierającą badania i teorie doktora Iana Graya wiedzie prym wśród obsady aktorskiej.


Po zakończonym seansie długo jeszcze myślałam.Myślałam o życiu,o czymś co istnieje wbrew nauce,o uczuciach i tej niewidzialnej nici łączącej bratnie dusze.
Nie jest to wg mnie  film dla każdego.Na pewno nie dla tych,dla których istnieje tylko to,co namacalne,co da się wyjaśnić naukowo.
Dla tych,którzy wierzą że "oczy są zwierciadłem duszy" to wspaniała uczta.
POLECAM!


FILMWEB                      7.3/10
IMDb                               7.3/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz