Strony

czwartek, 5 lutego 2015

TEORIA WSZYSTKIEGO (2014)

7/10




Gatunek - biograficzny,dramat
Produkcja - Wielka Brytania
Rok - 2014
Scenariusz - Anthony McCarten
Reżyseria - James Marsh


Film opowiada historię genialnego naukowca Stephena Hawkinga - rozwoju jego choroby,rodzącego się uczucia do Jane,a w końcu rozpadu ich małżeństwa. /Filmweb/

Jako "rasowy matematyk" niestety nie podzielam zachwytów nad tą produkcją.
Owszem to romantyczna, piękna i jednocześnie smutna historia.Takich romantycznych obrazów było już jednak wiele...

Perełką w tym filmie jest niezaprzeczalnie genialna rola Eddiego Radmayne'a w roli chorego geniusza Stephena Hawkinga.
Rola bardzo wiarygodna,przekonująca i prawdziwa aż do bólu.Nie dość,że Radmayne wyglądał jak Hawking ale miał jego wolę życia,jego poczucie humoru,jego gesty i jego pasję.
Mocnym atutem filmu jest także oprawa audio-wizualna.

Po filmie autobiograficznym spodziewałam się jednak większej wnikliwości i dokładności w pokazaniu kariery Hawkinga.Film skupił się przede wszystkim na trudnej i jednocześnie, nie zaprzeczam,pięknej miłości.Miłości ciężkiej,pełnej przeszkód związanych z chorobą.
W rezultacie mimo filmu o genialnym naukowcu otrzymałam pochwałę złożoną jego żonie - Jane.
Taki wydźwięk nie dziwi,jest spowodowany tym,że scenariusz oparto na książce jej autorstwa.

Według mnie historię geniuszu Stephena Hawkinga można było przedstawić w lepszy sposób-mniej ckliwy,mniej nasączony typowym romansidłem.Dlatego moja ocena to 7/10 - głównie za grę aktorską.

FILMWEB                        7.4/10
IMDb                                 7.8/10

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz