Strony

wtorek, 10 lutego 2015

WYŚNIONE MIŁOŚCI (2010)

8/10




Gatunek - melodramat
Produkcja - Kanada
Rok - 2010
Reżyseria - Xavier Dolan
Scenariusz - Xavier Dolan

Francis i Marie są dobrymi przyjaciółmi.Pewnej nocy spotykają Nicolasa,w którym oboje się zakochują./Filmweb/

Długo zwlekałam z obejrzeniem tego filmu obawiając się zgodnie z opisem typowego melodramatu,a to przecież nie jest mój ulubiony gatunek.
Moje obawy okazały się niesłuszne!
"Wyśnione miłości" to bowiem piękna,poetycka opowieść o młodości,samotności,poszukiwaniu bliskości drugiego człowieka - wspaniale opowiedziana i zobrazowana.
Powolne tempo,wspaniałe zdjęcia w połączeniu z perfekcyjnie dobraną muzyką cieszą widza,urzekają swoją zmysłowością i nostalgią.Ciekawe ujęcia kamery,myśli bohaterów kojarzone wizualnie i kolorystyka dodają filmowi uroku.

Doskonała gra aktorska Xaviera Dolana i Monii Chokri w roli pięknej niczym posąg Marie to kolejne atuty filmu.Idealnym dodatkiem są wplecione w fabułę,"dokumentalizowane" wywiady z ludźmi,którzy zostali zdradzeni przez swoich partnerów.
Subtelnie i nie nachalnie ani naiwnie opowiadana historia urzeka i pochłania.

Dolan bardzo przekonująco przedstawił w filmie młodzieńcze zauroczenie,niekoniecznie w obrębie tej samej płci,seks,poświęcenie i złamane serca-swoją wizję miłości i konkurowania o uczucia.
Mimo,że jest młodym twórcą widać naprawdę duży potencjał aktorski i reżyserski.
"Wyśnione miłości" to w mojej ocenie bardzo szczery i prawdziwy obraz,emocjonalny,perfekcyjnie dopieszczony pod względem estetycznym.
Polecam !


FILMWEB                         7.4/10
IMDb                                  7.1/10

2 komentarze:

  1. ja nie wiem ocb, ale jak oglądałam go parę lat wstecz dałam mu na fw 4...nie mogę tego pojąć! męczyło mnie to za każdym razem kiedy natykałam się na ten film, czy to na grupie, czy gdziekolwiek..obiecałam sobie, że wrócę i sprawdzę..no i odjechałam, rozpływałam się patrząc na ten film..cudowny! jestem zdecydowanie nowa fanka Dolana! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy jestem fanką ...jeszcze nie wiem ;) Kilka produkcji przede mną ale przyznać trzeba,że Dolan jest dobrym aktorem i będzie coraz lepszym scenarzystą i reżyserem.Wzoruje się zresztą na bardzo dobrych twórcach ;)

      Usuń