Strony

środa, 13 sierpnia 2014

POD DNEM ( 2013 )

Gatunek - Thriller
Rok produkcji - 2013
Kraj produkcji - Finlandia,Francja,Niemcy, Norwegia,Szwecja
Scenariusz - Hans Gunnarsson,Cathinka Nicolaysen,Kathrine Valen,Nikolaj Frobenius,

                       Erik Skjoldbjaerg
Reżyseria - 
Erik Skjoldbjaerg




Akcja filmu toczy się współcześnie - początek lat 80- tych.
W Norwegii, która stanie się potęgą rozpoczynają się próby wydobywania gazu i ropy naftowej z dna morza. W eksperymentalnych badaniach uczestniczy grupa profesjonalnych nurków.

Jak zwykle wszędzie tam gdzie pojawiają się pieniądze pojawia się i walka o wpływy, nieczysta gra.

Scenariusz filmu oparty jest na faktach i to najważniejsza, jeśli nie jedyna zaleta filmu...
Jest to wprawdzie kolejna produkcja skandynawska więc z założenia powinna być dobra, ale tym razem "coś" zawiodło - nie jest to dzieło najwyższych lotów.
Nie da się ukryć,że fabuła to dobry temat na film sama jednak realizacja pozostawia wiele do życzenia.
Owszem, wizualnie przepiękne sceny kręcone pod wodą, w głębi oceanu to duży plus dla produkcji.Owe zdjęcia świetnie oddają klimat filmu - bezmiar otchłani, bezsilność i maluczkość człowieka. 
Na dodatek kręcone są w taki sposób,że ta część filmu jest niemal idealna - sprawia wrażenie dobrego dokumentu.
Niestety, większa część akcji , kręcona na lądzie, nuży, zagadka, która miała trzymać widza w napięciu zupełnie mnie nie przekonała i nie porwała...

Im dłużej film trwał tym było mniej emocji, zainteresowania, tym bardziej czekałam końca.
Ogólnie - uważam, że "Pod dnem" można obejrzeć ale widać w nim braki realizacyjne - ot takie "dziełko", które oglądamy dla zabicia czasu.

Moja ocena w takim razie to nieco naciągane
5/10


Odnośnik do Filmweb-u POD DNEM

2 komentarze:

  1. właczyłam sobie wczoraj czy przed wczoraj, ale jakos mnie nie wciągnął i przerwałam..

    OdpowiedzUsuń
  2. Niom ja też oglądałam ...czekając aż się skończy ;) Owszem zdjęcia pod wodą były super ale reszta eeee

    OdpowiedzUsuń