Strony

czwartek, 14 sierpnia 2014

...I SPRAWIEDLIWOŚĆ DLA WSZYSTKICH (1979)

Gatunek - dramat sądowy, kryminał
Produkcja - USA
Rok - 1979
Reżyseria - Norman Jewison
Scenariusz - Barry Levinson, Valerie Curtin

Artur Kirkland to zdolny,oddany klientom adwokat, który wierzy w sprawiedliwość.Jego system wartości zostaje poddany próbie, gdy oskarżony o gwałt sędzia wybiera go na swego obrońcę. /Filmweb /



Z cyklu :"Nadrabiam zaległości światowego kina" sięgnęłam po film 
"... I sprawiedliwość dla wszystkich".
Film, który powinien być dla mnie dobry - bo przecież kocham dramaty a sądownicze nade wszystko.
I był...

To świetna, przewrotna satyra amerykańskiego wymiaru sprawiedliwości - znajdziemy tutaj wątki dramatyczne ale nie brak też elementów komediodramatu.
Momentami nieco naiwny i przewidywalny ale rekompensuje to ogólnie dobry scenariusz, reżyseria i brawurowa gra aktorska szczególnie młodziutkiego Al Pacino.
Denerwowała mnie trochę muzyka - niezbyt celnie oddająca fabułę filmu.

"...I sprawiedliwość dla wszystkich" to wg mnie klasyka - solidne kino, z poruszającą puentą, z bardzo dobrymi i realistycznymi scenami procesów sądowych.
Blisko dwie godziny projekcji a mimo to zero znużenia, zaciekawienie i ten pojawiający się żal, żal że takich filmów aktualnie bardzo brakuje...

Moja ocena - 8/10


Odnośnik do Filmweb - ...I SPRAWIEDLIWOŚĆ DLA WSZYSTKICH

1 komentarz: