Strony

niedziela, 12 października 2014

THE PROPOSITION (2005)

 




Gatunek - western
Produkcja - Australia, Wielka Brytania
Rok - 2005
Reżyseria - John Hillcoat
Scenariusz - Nick Cave
                                           





Kiedy bracia Charlie i Mike Burns zostają schwytani przez policję, kapitan Stanley składa starszemu z nich propozycję./Filmweb/


Nie wiem jak to się stało,że do tej pory nie odkryłam tego filmu. Jak to się stało,że taka perełka ukrywała się przede mną ? Być może nie zwróciłam na niego uwagi bo zgodnie z opisem to rzekomo western a nie jest to gatunek po jaki lubię sięgać. 

Wbrew opisowi "The Proposition" nie jest w mojej ocenie typowym westernem to bardzo dobry dramat !
Wspaniały, niepowtarzalny klimat,niebanalna i świetnie opowiedziana historia, która pochłania i oczarowuje.

Do tego genialne zdjęcia,muzyka Nick'a Cave'a i bardzo dobra, realistyczna gra aktorska. 

To obraz mroczny,przerażający, brutalny i ciężki.
Nie polecam go miłośnikom westernów, którzy czekają na kurz,pościgi, strzelanki... -  to bardzo ambitny i niełatwy dramat.
Nie mam nic do zarzucenia temu filmowi oprócz tego,że...mnie zauroczył :)

Zdecydowanie polecam!  
9/10


Odnośnik do Filmweb-u: THE PROPOSITION

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz