Strony

piątek, 12 września 2014

NA KRAWĘDZI NIEBA (2007)

                             











Gatunek - dramat 
Kraj - Niemcy , Turcja, Włochy
Rok - 2007

Reżyseria - Fatin Akin
Scenariusz - Fatin Akin   
   





Emerytowany wdowiec Ali spotyka turecką prostytutkę Yeter, która zarobione pieniądze wysyła do Turcji aby opłacić edukację córki. Gdy Yeter umiera Najat, syn Ali'ego, postanawia wyjechać do Stambułu i odnaleźć jej córkę./FILMEB/


Bardzo dobry obraz ukazujący problemy Turków z odnalezieniem się w zachodniej rzeczywistości.
Świetnie opowiedziana historia, z cudownym klimatem i kolorytem Turcji.
"Na krawędzi nieba" nie jest łatwym filmem, to niejednoznaczny obraz z narastającymi emocjami i bardzo dobrym zakończeniem.
Wstrząsający, z dużym napięciem, poruszający bardzo ważne tematy.
Zadziwia w nim wielopłaszczyznowość - pokazywanie historii dziejących się równolegle wśród osób nieznanych czasami sobie a mimo wszystko połączonych tą samą historią.
Akin świetnie ukazał obraz Turcji i jej mieszkańców, ich tradycje, wartości i nowoczesność zbliżającą się z Zachodu.
POLECAM film wielbicielom dobrego kina - tym, którzy lubią niedosyt po zakończonym seansie i zauroczenie w trakcie filmu.

Moja ocena - 8/10


Odnośnik do FILMWEB - NA KRAWĘDZI NIEBA


2 komentarze:

  1. Nie wiem jak mi ten film mógł umknąć..ale na całe szczęście mam Ciebie..niezawodnego polecacza przypominacza i mogłam go obejrzeć :D Naprawdę bardzo dobre kino!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Po raz drugi oglądałam z takim samym przejęciem i zainteresowaniem - czyli to naprawdę DOBRY film

      Usuń